SCIENTIFIC HUB

Araştırmanın izini sürün.

SCIENTIFIC LITERATURE · MED

Aripiprazole maruz kalmanın ardından Parkinsonizm gelişimi: iki vaka raporu.

Development of Parkinsonism following exposure to aripiprazole: two case reports.

Makine çevirisi · Editoryal inceleme bekliyor

J Med Case Rep · 2009-03-10

DOI: 10.1186/1752-1947-3-6448PMID: 19830105

Open accessresearch-article; Journal ArticleKaynağa git ↗

Araştırma özeti

Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by

GirişAripiprazol, psikoz tedavisinde kullanılan yeni bir atipik nöroleptiktir. Son zamanlarda yapılan birkaç çalışma, bu ilişkinin kötü tanımlanmasına rağmen, aripiprazol kullanımı ile Parkinsonizm'in alevlenmesi arasında bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bilgimize göre, bu, aripiprazol tedavisinin ardından Parkinson hastalığının daha önce öyküsü olmayan hastalarda Parkinsonizm başlangıcını tanımlayan ilk vaka serisidir.Case sunumuBiz, 69 ve 58 yaşlarında, aripiprazol aldıktan kısa bir süre sonra Parkinson hastalığının kardinal özelliklerini geliştiren iki hastayı tarif ediyoruz. Her iki hasta da aripiprazol ile tedavi edilen bipolar bozukluk öyküsü olan erkek gazilerdi. Başlangıçta asimetrik kol titremesi ile sunuldular ve daha sonra sertlik, bradikinezi ve postural istikrarsızlık geliştirdiler. Muayenede, Parkinsonizmleri için 2.5'lik bir Hoehn ve Yahr aşamasında oldukları bulundu.SonuçlarAripiprazol seyrek ekstrapiramidal yan etkilerle ilişkilendirilirken, bu vakalar kronik maruziyetinin D2 reseptörü aşırı duyarlılığına ve / veya işlev bozukluğuna yol açabileceği ve daha sonra idiopatik Parkinson hastalığını taklit eden bir sendromun gelişmesiyle ilgili endişeleri gündeme getirmektedir. Mevcut atipik nöroleptiklerin geniş bir hastalık yelpazesiyle ilişkili psikotik semptomların tedavisinde yaygın olarak kullanılmasıyla, Parkinsonizmi indükleme potansiyelleri nedeniyle daha yakından izlenmesini tavsiye ederiz.

Özgün kaynak özetini okuyun

IntroductionAripiprazole is a novel atypical neuroleptic used in the treatment of psychosis. A few recent studies have demonstrated an association between the use of aripiprazole and an exacerbation of Parkinsonism, although this relationship is poorly defined. To our knowledge, this is the first case series describing an onset of Parkinsonism in patients without prior history of Parkinson's disease following aripiprazole treatment.Case presentationWe describe two patients, ages 69 and 58, who developed cardinal features of Parkinson's disease shortly after receiving aripiprazole. Both patients were male veterans with a history of bipolar disorder treated with aripiprazole. They initially presented with asymmetric arm tremor, and subsequently developed rigidity, bradykinesia, and postural instability. On examination, they were found to be at a Hoehn and Yahr stage of 2.5 for their Parkinsonism.ConclusionsWhile aripiprazole has been associated with infrequent extrapyramidal side effects, these cases raise concerns that its chronic exposure may lead to D2 receptor hypersensitivity and/or dysfunction and subsequent development of a syndrome mimicking idiopathic Parkinson's disease. With the available atypical neuroleptics becoming widely used in treating psychotic symptoms associated with a broad range of disorders, we advise closer monitoring due to their potential for inducing Parkinsonism.

Bilimsel değerlendirme

01

Araştırma sorusu

Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.

02

Yöntem ve örneklem

Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.

03

Temel bulgular

Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.

04

Sınırlılıklar

Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.

Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.