SCIENTIFIC HUB

Araştırmanın izini sürün.

SCIENTIFIC LITERATURE · MED

Parkinsonian sendromunda dopamin agonisti rotigotinin transdermal uygulamasıyla indüklenen kafa işareti: bir vaka raporu.

Dropped head sign induced by transdermal application of the dopamine agonist rotigotine in parkinsonian syndrome: a case report.

Makine çevirisi · Editoryal inceleme bekliyor

J Med Case Rep · 2013-07-05

DOI: 10.1186/1752-1947-7-174PMID: 23829877

Open accessJournal Article; case-reportKaynağa git ↗

Araştırma özeti

Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by

Giriş 'Çürük baş işareti' parkinsonizmde şiddetli orantısız antekollis ile ilgilidir. Daha sonra birden fazla sistem atrofisi olarak tanımlanan idiyopatik Parkinson hastalığı şüphesi olan bir hastada rotigotin kaynaklı bir kafa işaretinin ilk raporunu sunuyoruz. 'Düşen kafa işareti' parkinsonian bozukluklarda bilinmeyen etiyolojinin nadir bir belirtisi olarak kabul edilir, ancak çoklu sistem atrofisinde orantısız bir antekolli sıklıkla gözlenir. Ayrıca cabergoline ve pramipexole ile dopamin agonist ilaç yan etkisi olarak tanımlanmıştır. Rotigotin, Parkinson hastalığı olan hastaların tedavisinde yaygın olarak kullanılan dopamin reseptörlerinin sürekli uyarılmasına neden olan transdermal olarak uygulanan, ergot olmayan bir dopamin agonistidir.Case sunumuHızla ilerleyen bir iki buçuk yıllık hipokinetik Parkinson sendromu öyküsü olan 64 yaşındaki Kafkasyalı bir kadının semptom asimetrik gelişimi ve başlangıçta levodopa ilaca iyi bir yanıt vermesi durumunu rapor ediyoruz. Diğer dopamimetik ilaçların yan etkileri nedeniyle hasta klinik kabulden beş hafta önce rotigotine ilaçlara geçti. Kas güçsüzlüğü ve belirgin paraspinal kas kasılması olmayan progresif antekolis, tedaviden iki hafta sonra gelişti ve rotigotinin kesilmesinden ve levodopa / kabergolin ilacının başlatılmasından bir hafta sonra çözüldü.Konfüzyon Patofizyoloji hala çözülmemiş olsa da, bu durum, 'droped kafa işareti' de dahil olmak üzere bazı aksiyel distonilerin bir nedeni olarak dopaminerjik dengesizlik kavramını desteklemektedirmagiktik dengesizlik kavramını destekler. Bu durumun nörologlar ve pratisyenler için özellikle yararlı olduğuna inanıyoruz, çünkü kolayca tanılan semptom Parkinson hastalığı olan hastalarda tanı ve ilaçların kapsamlı bir şekilde yeniden değerlendirilmesini sağlamalıdır.

Özgün kaynak özetini okuyun

Introduction'Dropped head sign' relates to a severe disproportionate antecollis in parkinsonism. We present the first report of a rotigotine-induced dropped head sign in a patient with suspected idiopathic Parkinson's disease, which was later defined as multiple system atrophy. The 'dropped head sign' is considered a rare symptom of unknown etiology in parkinsonian disorders, though a disproportionate antecollis is frequently observed in multiple system atrophy. It has also been described as a side effect of dopamine agonist medication with cabergoline and pramipexole. Rotigotine is a transdermally applied, non-ergot dopamine agonist, resulting in a continuous stimulation of dopamine receptors, which is widely used in the treatment of patients with Parkinson's disease.Case presentationWe report a case of a 64-year-old Caucasian woman with a rapidly progressive two-and-a-half-year history of a hypokinetic Parkinson's syndrome with asymmetric development of symptoms and an initially good response to levodopa medication. Due to side effects of other dopamimetic medications the patient was switched to rotigotine medication five weeks before clinical admission. Progressive antecollis without muscle weakness and prominent paraspinal muscle contraction developed within two weeks of treatment and resolved within a week after discontinuation of rotigotine and initiation of levodopa/cabergoline medication.ConclusionWhile the pathophysiology still remains unresolved, this case supports the concept of a dopaminergic imbalance as a cause of certain axial dystonias like disproportionate antecollis including the 'dropped head sign'. We believe this case is specifically useful for neurologists and general practitioners, as the easily recognizable symptom should prompt a thorough reevaluation of diagnosis and medication in patients with Parkinson's disease.

Bilimsel değerlendirme

01

Araştırma sorusu

Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.

02

Yöntem ve örneklem

Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.

03

Temel bulgular

Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.

04

Sınırlılıklar

Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.

Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.