SCIENTIFIC HUB

Araştırmanın izini sürün.

SCIENTIFIC LITERATURE · MED

Sitalopram tedavisine bağlı akut distoni: bir vaka serisi.

Acute dystonia due to citalopram treatment: a case series.

Makine çevirisi · Editoryal inceleme bekliyor

Glob J Health Sci · 2014-10-28

DOI: 10.5539/gjhs.v6n6p295PMID: 25363102

Open accessresearch-article; Journal ArticleKaynağa git ↗

Araştırma özeti

Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by

Akut distoni, diskinezi, parkinsonizm, Parkinson hastalığının alevlenmesi, akatizi ve muhtemelen nöroleptik malign sendrom gibi anormal hareketler, seçici serotonin geri alım inhibitörlerinin (SSRI'lar) kullanımı ile nadiren ilişkili olabilir. Serotonerjik fonksiyon bozukluğu ile ilgili bozukluklarda kullanılan tipik bir SSRI olan Citalopram, potansiyel olarak akut distoni gibi ekstrapiramidal semptomlara neden olabilir.MetodlarPsikiyatrist tarafından reçete edilen Şubat 2010 ile Şubat 2011 arasında psikiyatri kliniğine sevk edilen hastalar üzerinde retrospektif bir ankette. Demografik, uyuşturucu ve alkol kötüye kullanımı veya bağımlılığı, tanı ve sitalopram tüketim süresi ile ilgili veriler toplanmıştır. Günlük sitalopram dozu da kaydedildi. Akut distoni, doğrulanmış bir grafik incelemesi ve kesin nörolojik muayene ile tespit edildi.ResultsNine hastaları dahil edildi. Citalopram, 20 mg'lık bir dozda başlatıldı ve ortalama 27 mg'lık bir doza titredi. Sitalopram tedavisinden sonra akut distoninin medyan uzunluğu dokuz gündür. Diğer yaygın advers olaylar somnolence, gastrik üzgün ve durumlarda kabus dahil.Bu vaka serisi akut distoni tetiklemek için sitalopram potansiyelini göstermek için bir çaba oldu. Klinisyen, büyük olumsuz sonuçları önlemek için erken tanı gerekli olduğu için olası distonilerin farkında olmalıdır.

Özgün kaynak özetini okuyun

IntroductionAbnormal movements such as acute dystonia, dyskinesia, parkinsonism, exacerbation of Parkinson disease, akathisia and possibly neuroleptic malignant syndrome may be associated with the use of selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) rarely. Citalopram, a typical SSRI, used in serotonergic dysfunction related disorders, potentially can cause extrapyramidal symptoms such as acute dystonia.MethodsIn a retrospective survey on patients referred to psychiatric clinic between February 2010 and February 2011 who were prescribed citalopram by the psychiatrist. The data about Demographic, history of drug and alcohol abuse or dependence, diagnosis and citalopram consumption length collected. The daily dose of citalopram was also recorded. Acute dystonia was identified by a validated chart review and precise neurological examination.ResultsNine patients were included. Citalopram was initiated at a 20 mg and titrated to a mean dose of 27 mg. The median length of acute dystonia after citalopram therapy was nine days. Other common adverse events included somnolence, gastric upset and nightmare in the cases.ConclusionsThis case series was an effort to show the citalopram potential to trigger acute dystonia. Clinician needs to be aware of possible dystonia, as early recognition is necessary to prevent major adverse outcomes.

Bilimsel değerlendirme

01

Araştırma sorusu

Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.

02

Yöntem ve örneklem

Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.

03

Temel bulgular

Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.

04

Sınırlılıklar

Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.

Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.