Araştırma özeti
Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by
Periferik nöropatinin (PN) muhtemelen B12 vitamini eksikliği nedeniyle levodopa'nın kümülatif kullanımı ile ilişkisi literatürde iyi belgelenmiştir. Bununla birlikte, önceden var olan periferik nöropatinin L-dopa infüzyona bağlı yağışı hakkında daha az şey bilinmektedir. Parkinson hastalığının olağandışı bir vakasını, belirli sürekli Karbidopa-Levodopa İnfüzyonları (CLI) oranlarını aşan önceden var olan periferik nöropatinin akut alevlenmeleri ile sunan bir hastada bildiririz. Duopa tedavisine kötüleşen diskineziler için başlayan çift taraflı subtalamik çekirdek derin beyin stimülasyonu ile 20 yıllık idiyopatik Parkinson hastalığı öyküsü olan 68 yaşındaki bir beyefendinin durumunu sunuyoruz. Duopa'yı başlatmadan önce yapılan çalışmalar idiyopatik sensorimotor aksonal polinöropati için anlamlıydı, ancak semptomlar ilaçlarla iyi kontrol ediliyordu. Daha sonra hasta, Duopa'yı başlattıktan sonra 24 saat içinde ayaklarının yanması ve batmasıyla karakterize şiddetli nöropatik ağrı geliştirdi. Belirtiler, bolus dozlarını değiştirmeden sürekli infüzyon oranlarını azalttıktan sonra dört saat içinde çözüldü. Hasta, semptomların daha fazla tekrarı olmadan dönemleri yönetmek için ekstra bolus dozlarıyla iyi gidiyordu. Bu vaka raporunun desteğiyle, nöropatik ağrının infüzyon hızı veya tedavi süresi ile akut kötüleşmesi Duopa'nın klinik faydalarını sınırlayabilir ve bu tedavi ile ilişkili nörotoksik yan etkilerin genişleyen spektrumuna katkıda bulunabilir. CLI'yi ve onun levodopa/karbidopa dozları ile ilişkisini başlattıktan sonra, önceden mevcut PN'li hastalarda nöropatik ağrının akut kötüleşmesini izlemek için daha ileri prospektif çalışmalara ihtiyaç vardır.
Özgün kaynak özetini okuyun
The association of peripheral neuropathy (PN) with the cumulative use of levodopa, presumably by vitamin B12 deficiency, has been well-documented in the literature. However, less is known about the L-dopa infusion-rate-dependent precipitation of pre-existing peripheral neuropathy. We report an unusual case of Parkinson's disease in a patient who presented with acute exacerbations of pre-existing peripheral neuropathy on exceeding certain rates of continuous Carbidopa-Levodopa Infusions (CLI). We present a case of a 68-year-old gentleman with a 20-year history of idiopathic Parkinson's disease with bilateral subthalamic nucleus deep brain stimulation who was started on Duopa therapy for worsening dyskinesias. Workup before initiating Duopa was significant for idiopathic sensorimotor axonal polyneuropathy, although the symptoms were well controlled with medications. Subsequently, the patient developed severe neuropathic pain within 24 hours of initiating Duopa characterized by burning and stinging in his feet. Symptoms resolved within four hours of reducing the continuous infusion rates without modifying the bolus doses. The patient was doing well with extra bolus doses to manage off periods with no further recurrence of symptoms. With the support of this case report, we would like to conclude that the acute worsening of neuropathic pain with infusion rate or duration of treatment might limit the clinical benefits of Duopa and adds to the expanding spectrum of neurotoxic side effects associated with this therapy. Further prospective studies are needed to monitor the acute worsening of neuropathic pain in patients with pre-existing PN, after initiating CLI and its association with doses of levodopa/carbidopa.
Bilimsel değerlendirme
Araştırma sorusu
Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.
Yöntem ve örneklem
Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.
Temel bulgular
Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.
Sınırlılıklar
Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.
Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.