Araştırma özeti
Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by
BackgroundContrast indüklenen ensefalopati (CIE), anjiyografi ve damar müdahaleleri sırasında iyodinlenmiş kontrast ajanlarının iyi bilinen bir komplikasyonudur. Hemiparezi, kortikal körlük, konuşma değişiklikleri, Parkinsonizm, karışıklık, nöbet ve koma olarak ortaya çıkabilir. Rapor edilen CIE vakalarının çoğu geçici ve geri dönüşümlü olmuştur. Geri dönülemez ölümcül CIE vakaları nadiren bildirilmiştir. Bildirilen tüm ölümcül CIE vakaları iyonik yüksek osmolar kontrast ajanlarının kullanımını içeriyordu. Burada, dijital çıkarma anjiyografisinden (DSA) sonra iopamidol kullanan, iyonik olmayan monomer düşük ozmolar kontrast ajanı bir tür olan, şimdiye kadar bildirilmemiş ölümcül bir CIE belgeliyoruz.Case sunumu 71 yaşında bir kadın, kafadaki tinnitus için Nöroloji Bölümümüze kabul edildi. Serebral manyetik rezonans anjiyografisi (MRA) aterosklerotik serebral arterleri ve orta serebral arterlerin bilateral stenozunu tespit etti. Hasta daha fazla tanı çalışması için DSA'ya alındı. İşlem sırasında kullanılan toplam iopamidol miktarı 110 ml idi. Hasta işlem sırasında baş ağrısı yaşadı, ardından mide bulantısı ve kusma ile baş dönmesi. Anti-oedema ilaçlarıyla tedavi edilmesine rağmen, klinik durumu giderek kötüleşiyordu ve serebral bilgisayarlı tomografi (CT) ile doğrulanan geri dönüşümsüz serebral ödem nedeniyle derin koma ile sonuçlandı. Son olarak, hasta geri dönüşümsüz ölümcül serebral ödem nedeniyle işlemden 56 gün sonra öldü.SonuçlarBu rapor, iopamidol kaynaklı ensefalopatinin her zaman iyi huylu bir sonuca sahip olamayacağını ve geri dönüşümsüz ölümcül serebral ödem ile sonuçlanabileceğini belgelemektedir.
Özgün kaynak özetini okuyun
BackgroundContrast-induced encephalopathy (CIE) is a well-known complication of iodinated contrast agents during angiography and vascular interventions. It can manifest as hemiparesis, cortical blindness, speech changes, Parkinsonism, confusion, seizure, and coma. Most of the reported CIE cases have been transient and reversible. Irreversible fatal CIE cases have been rarely reported. All the fatal CIE cases reported involved the use of ionic high osmolar contrast agents. Here, we document a heretofore unreported fatal CIE after digital subtraction angiography (DSA) using iopamidol, which is a type of non-ionic monomer low osmolar contrast agent.Case presentationA 71-year-old woman was admitted to our Department of Neurology for tinnitus in the head. The cerebral magnetic resonance angiography (MRA) detected atherosclerotic cerebral arteries and bilateral stenosis of the middle cerebral arteries. The patient underwent DSA for further diagnostic work-up. The total amount of iopamidol used during the procedure was 110 ml. The patient experienced headache during the procedure, followed by dizziness with nausea and vomiting. Despite treatment with anti-oedema medications, her clinical status was gradually deteriorating and ended up with deep coma due to irreversible cerebral oedema which was confirmed by cerebral computed tomography (CT). Finally, the patient died 56 days after the procedure due to irreversible fatal cerebral oedema.ConclusionsThis report documents that iopamidol-induced encephalopathy may not always have a benign outcome and can result in irreversible fatal cerebral oedema.
Bilimsel değerlendirme
Araştırma sorusu
Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.
Yöntem ve örneklem
Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.
Temel bulgular
Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.
Sınırlılıklar
Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.
Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.