SCIENTIFIC HUB

Araştırmanın izini sürün.

SCIENTIFIC LITERATURE · MED

Parkinsonlu bir hastada intihar girişimi, VIM ve Yüksek Doz Karbidopa-Levodopa DBS ile tedavi edildi.

Attempted Suicide in a Parkinsonian Patient Treated with DBS of the VIM and High Dose Carbidopa-Levodopa.

Makine çevirisi · Editoryal inceleme bekliyor

Case Rep Psychiatry · 2019-03-26

DOI: 10.1155/2019/2903762PMID: 31032135

Open accessJournal Article; Case Reports; case-reportKaynağa git ↗

Araştırma özeti

Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by

GirişParkinson hastalığı (PD), genellikle karbidopa-levodopa gibi dopaminerjik ilaçlarla ve şimdi de derin beyin stimülasyonu (DBS) gibi yenilikçi müdahalelerle tedavi edilen karmaşık bir hastalıktır. PD sık sık depresyon ve ilgisizlik ile ortaya çıkarken, araştırmalar tedavi yöntemlerinin intihar riskinin artmasına yol açabilecek katkılı veya sinerjik bir etkiye sahip olup olmadığını aydınlatmalıdır. DBS depresyon, davranışsal değişiklikler ve intihar ile ilişkilendirilirken, dopaminerjik tedavinin hiperseksüellik ve dürtüsellik gibi davranışsal değişikliklere neden olduğu da gösterilmiştir. PD'yi tedavi etmek için hem DBS hem de karbidopa-levodopa kullanmanın şu anda sık sık uygulanan uygulaması göz önüne alındığında, semptomolojide bu örtüşmeyi gösteren PD hastalarının nasıl düzgün bir şekilde yönetileceğini anlamak çok önemlidir.Case reportA 56 yaşındaki Kafkasyalı erkek, yüksek doz karbidopa-levodopa ile tedavi edilen ve bir intihar girişiminden sonra sunulan ventral ara çekirdeğin (VIM) DBS'sini terk eden PD'nin 6 yıllık bir tanısı ile. Hastanın ciddi şekilde depresyonda olduğu bulundu ve girişime kadar geçen haftalarda davranışsal değişiklikler gösterdi. DBS ve karbidopa-levodopa dozajının pozisyonel değişikliklerini değerlendirmek için görüntüleme yapıldı. Hasta depresif semptomları tedavi etmek için fluoksetine başladı ve sonunda yakın izleme ile taburcu edildi.DiscussionPD ve DBS davranışsal değişiklikler ve depresif belirtiler ve karbidopa-levodopa tedavisi ile ilişkili olması ile impulsitivite gibi davranışsal değişikliklerle bağlantılı olması, bu hastaların yakından izlenmesi ve araştırmaların bu faktörlerin nasıl etkileşebileceğini ve intihar riskinin nasıl artabileceğini analiz etmesi önemlidir. Ayrıca, belirtiler ortaya çıktığında, bu hastaların yönetimi konusunda net bir protokol oluşturulmalıdır. Bu nedenle, DBS yerleşimindeki değişiklikleri, karbidopa-levodopa doz yönetimini ve hasta ortamında davranış izlemeyi değerlendirmek için görüntülemeyi kullanan bir yaklaşım tavsiye ediyoruz.

Özgün kaynak özetini okuyun

IntroductionParkinson's disease (PD) is a complex disease that is often treated with dopaminergic medications such as carbidopa-levodopa and now with innovative interventions such as deep brain stimulation (DBS). While PD frequently presents with depression and apathy, research must elucidate whether its treatment modalities have an additive or synergistic effect that can lead to an increased suicide risk. DBS has been associated with depression, behavioral changes, and suicidality while dopaminergic treatment has also been shown to cause behavioral changes such as hypersexuality and impulsivity. Considering the now frequent practice of utilizing both DBS and carbidopa-levodopa to treat PD, it is crucial to understand how to properly manage PD patients who are displaying this overlap in symptomology.Case reportA 56-year-old Caucasian male with a 6-year diagnosis of PD who was being treated with high dose carbidopa-levodopa and left DBS of the ventral intermediate nucleus (VIM) presented after a suicide attempt. The patient was found to be severely depressed and had exhibited behavioral changes in the weeks leading up to the attempt. Imaging was performed to assess positional changes of DBS and carbidopa-levodopa dosage adjusted while under close observation in the inpatient unit. The patient was started on fluoxetine to treat the depressive symptoms and was eventually discharged with close monitoring.DiscussionWith PD and DBS being associated with behavioral changes and depressive symptoms and carbidopa-levodopa therapy being linked to behavioral changes such as impulsivity, it is important that these patients be closely monitored and research analyzes how these factors may interact and lead to an increased risk of suicide. Furthermore, when symptoms appear, a clear protocol must be established on managing these patients. We therefore recommend an approach that utilizes imaging to assess any changes in DBS placement, dose management of carbidopa-levodopa, and behavior monitoring in an inpatient setting.

Bilimsel değerlendirme

01

Araştırma sorusu

Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.

02

Yöntem ve örneklem

Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.

03

Temel bulgular

Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.

04

Sınırlılıklar

Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.

Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.