Araştırma özeti
Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by
Dopamin agonistleri kullanan Parkinson hastalığı (PD) hastaları, dopamin agonist yoksunluk sendromu (DAWS) olarak adlandırılan, bu ilaçların dozunun kesilmesi veya kesilmesi altında yoksunluk semptomları geliştirebilirler. DAWS, şiddetli duygudurum ve anksiyete bozukluklarını, otonomik semptomları, genelleşmiş ağrı ve ilaç özlemlerini kapsayan şiddetli stereotipik bir psikiyatrik ve psikolojik semptom kümesi içerir. Bununla birlikte, dopamin replasman tedavilerinin (DRT) geri çekilmesi belirtileri, ameliyatla ilgili dopaminerjik ilaçlar çekilmesinden sonra derin beyin stimülasyonu üzerine PD hastalarında gözlendiği gibi, sadece dopamin agonistleriyle sınırlı değildir. Bugüne kadar, monoamin oksidaz-B'nin (MAO-B) geri dönüşü olmayan bir inhibitörü olan rasagilini bırakan PD hastalarında DRT ile ilgili bir yoksunluk sendromu tanımlanmamıştır. Burada Rasagiline süspansiyonundan sonra ciddi bir yoksunluk sendromu gelişen üç PD hastasını rapor ediyoruz. Sendrom ağırlıklı olarak yorgunluk, genelleşmiş ağrı ve otonomi belirtileri (DAWS'nin semptomlarına yakın şekilde benzeyen) ile ilişkili belirgin psikiyatrik bozukluklar (depresyon, panik ataklar, disfori ve ajitasyon) ile karakterize edildi. Bize göre, bu rapor, yoksunluk semptomları için rasagilin süspansiyonu geçiren PD hastalarının yakından izlenmesinin önemini öne sürüyor ve rasagilin ve diğer MAO-B inhibitörlerinin duygudurum bozukluklarındaki rolü üzerine ilginç yansıma noktaları sağlıyor.
Özgün kaynak özetini okuyun
Parkinson's disease (PD) patients using dopamine agonists can develop withdrawal symptoms, referred to as dopamine agonist withdrawal syndrome (DAWS), under dose tapering or discontinuation of these drugs. DAWS includes a severe stereotypical cluster of psychiatric and psychological symptoms encompassing severe mood and anxiety disturbances, autonomic symptoms, as well as generalized pain and drug cravings. However, symptoms of withdrawal of dopamine replacement therapies (DRT) are not simply limited to dopamine agonists tapering, as observed in PD patients on deep brain stimulation after dopaminergic drugs withdrawal related to surgery. To date, no DRT-related withdrawal syndrome has been described in PD patients who discontinue rasagiline, an irreversible inhibitor of monoamine oxidase-B (MAO-B). Here we report three PD patients who developed a severe withdrawal syndrome after rasagiline suspension. The syndrome was mainly characterized by prominent psychiatric disorders (depression, anxiety with panic attacks, dysphoria, and agitation) associated with fatigue, generalized pain, and autonomic manifestations (closely resembling symptoms of DAWS). In our opinion, this report suggests the importance of closely monitoring PD patients undergoing rasagiline suspension for withdrawal symptoms and provides interesting points of reflection on the role of rasagiline and other MAO-B inhibitors in mood disorders.
Bilimsel değerlendirme
Araştırma sorusu
Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.
Yöntem ve örneklem
Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.
Temel bulgular
Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.
Sınırlılıklar
Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.
Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.