SCIENTIFIC HUB

Araştırmanın izini sürün.

SCIENTIFIC LITERATURE · MED

Şiddetli Metabolik Asitoz, Akut Renal Başarısızlık ve Manganez etilen-bis-dithiokarbamat nedeniyle Solunum Depresyonuna Yol Açan Gecikmiş Paraliz.

Severe Metabolic Acidosis, Acute Renal Failure, and Delayed Paralysis Leading to Respiratory Depression due to Manganese ethylene-bis-dithiocarbamate.

Makine çevirisi · Editoryal inceleme bekliyor

Turk J Anaesthesiol Reanim · 2023-02-01

DOI: 10.5152/tjar.2023.21596PMID: 36847321

Open accessJournal Article; case-reportKaynağa git ↗

Araştırma özeti

Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by

Maneb, kronik düşük doz maruziyetinden sonra dopaminerjik sistem üzerindeki nörotoksik etkileri nedeniyle parkinsonizme yol açabilen yaygın olarak kullanılan bir tarımsal fungisittir. Önceki akut insan maneb zehirlenmesi vakaları, deri yolu yoluyla düşük doz maneb maruziyetinin böbrek yetmezliğine neden olmasıyla meydana geldi. Bu rapor, bir intihar girişimi için büyük bir maneb dozunun yutulması nedeniyle akut böbrek yetmezliği ve gecikmiş felç vakası sunmaktadır. 16 yaşındaki bir kadın hasta, yaklaşık 2 saat önce neredeyse bir şişe maneb (400 mL [2 g L-1]) içtiği için acil servise kabul edildi. Hasta ağır metabolik asidoz ve böbrek yetmezliği ile yoğun bakım ünitesine transfer edildi. Yoğun bakım ünitesinde 4. günde, şiddetli asidoz hemodiyaliz ile çözülmüş olmasına rağmen, artan kas zayıflığı ve dispnöea nedeniyle hasta entübe edildi. Yoğun bakım ünitesinde 9 gün ve nefroloji koğuşunda 2 hafta kaldıktan sonra, hasta hemodiyalize gerek kalmadan hastaneden iyi bir şekilde taburcu edildi, ancak kalıcı bir çift taraflı damla ayağı. Olaydan bir yıl sonra, böbrek fonksiyonları normaldi ve alt ekstremitelerde motor fonksiyon tamamen düzeldi.

Özgün kaynak özetini okuyun

Maneb is a widely used agricultural fungicide, which can lead to parkinsonism due to its neurotoxic effects on the dopaminergic system after chronic low-dose exposure. Previous acute human maneb poisoning cases occurred with low-dose maneb exposure through the dermal route causing renal failure. This report presents a case of acute renal failure and delayed paralysis due to ingestion of a large dose of maneb for a suicide attempt. A 16-year-old female patient was admitted to the emergency room because of drinking almost a whole bottle of maneb (400 mL [2 g L-1]) about 2 hours before. The patient was transferred to the intensive care unit with severe metabolic acidosis and renal failure. On the 4th day in intensive care unit, although the severe acidosis was resolved with haemodialysis, the patient was intubated because of ascending muscle weakness and dyspnoea. After staying in the intensive care unit for 9 days and in the nephrology ward for 2 weeks, the patient was discharged well from the hospital with no further need for haemodialysis but a persistent bilateral drop foot. One year after the event, renal functions were normal, and motor function in the lower extremities improved entirely.

Bilimsel değerlendirme

01

Araştırma sorusu

Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.

02

Yöntem ve örneklem

Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.

03

Temel bulgular

Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.

04

Sınırlılıklar

Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.

Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.