SCIENTIFIC HUB

Araştırmanın izini sürün.

SCIENTIFIC LITERATURE · MED

Diüretik İndüklenmiş Alkaloz ve Polifarmasinin Neden Olduğu Süt-Alkali Sendromu Vakası.

A Case of Milk-Alkali Syndrome Caused by Diuretic-Induced Alkalosis and Polypharmacy.

Makine çevirisi · Editoryal inceleme bekliyor

Medicina (Kaunas) · 2023-07-22

DOI: 10.3390/medicina59071345PMID: 37512156

Open accessJournal Article; Case Reports; case-reportKaynağa git ↗

Araştırma özeti

Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by

Hiperkalsemi, metabolik alkaloz ve böbrek fonksiyon bozukluğu ile karakterize edilen Milk-alkali sendromu, tipik olarak büyük miktarlarda kalsiyum ve emilebilir alkali ürünlerin yutulmasından kaynaklanır. Bununla birlikte, bu semptomlar, diğer faktörler nedeniyle alkaloz ve kalsiyum yüklemesinin aynı anda meydana geldiğinde de ortaya çıkabilir. Osteoporoz, hipertansiyon, tip 2 diyabet, dislipidemi ve Parkinson hastalığı da dahil olmak üzere çoklu komorbiditeye sahip 85 yaşındaki bir Japon kadında döngü-diüretik kaynaklı alkali yük ve polifarmasinin neden olduğu bir süt-alkali sendromu vakası rapor ediyoruz. Hasta düzenli olarak kalsiyum L-aspartat, eldekalsitol, kerekoksib ve losartan ve hidroklorotiyazidin sabit doz kombinasyonu da dahil olmak üzere 14 ilaç aldı. Kabul edilmeden hemen önce, ödem tedavisi için furosemid uygulandı. Hastaya göğüs rahatsızlığı, genel rahatsızlık ve dehidrasyon, hiperkalsemi, hipofosfatemi, hipokalemi ve hipomagnesemi gibi klinik belirtiler, elektrokardiyogram anormallikleri, böbrek fonksiyon bozukluğu ve klorür dirençli metabolik alkaloz eşlik etti. Hiperkalsemi özellikle kalsiyum L-aspartat ve eldekalsitolü tarafından indüklendi. Hipomagnesemi ve hipofosfatmi diüretikler ve hiperkalsemiden kaynaklanmıştır. Böylece tüm oral ilaçlar kesildi ve rehidrasyon ve elektrolit düzeltme tedavisi uygulandı. Son tanı, absorbe edilebilir alkalin preparat kullanımı olmadan, döngü diüretiklerinin ve diğer ilaçların eşzamanlı kullanımından kaynaklanan süt-alkali sendromuydu. Bu vaka, ilaca bağlı faktörleri göz önünde bulundurmanın, eş zamanlı ilaçları kontrol etmenin ve polifarmasinin çoklu morbiditeye sahip yaşlı yetişkinlerdeki yararlarının, zararlı etkilerinin ve yan etkilerinin farkında olmanın önemini vurgulamaktadır.

Özgün kaynak özetini okuyun

Milk-alkali syndrome, which is characterized by hypercalcemia, metabolic alkalosis, and renal dysfunction, typically results from the ingestion of large amounts of calcium and absorbable alkaline products. However, these symptoms can also manifest when alkalosis and calcium loading occur simultaneously, owing to other factors. We report a case of milk-alkali syndrome caused by loop-diuretic-induced alkaline load and polypharmacy in an 85-year-old Japanese woman with multiple comorbidities, including osteoporosis, hypertension, type 2 diabetes, dyslipidemia, and Parkinson's disease. The patient regularly took 14 drugs, including calcium L-aspartate, eldecalcitol, celecoxib, and a fixed-dose combination of losartan and hydrochlorothiazide. Immediately before admission, furosemide was administered for the treatment of edema. The patient presented with chest discomfort, general malaise, and clinical signs of dehydration, hypercalcemia, hypophosphatemia, hypokalemia, and hypomagnesemia, accompanied by electrocardiogram abnormalities, renal dysfunction, and chloride-resistant metabolic alkalosis. The hypercalcemia was specifically induced by calcium L-aspartate and eldecalcitol. The hypomagnesaemia and hypophosphatemia were caused by diuretics and hypercalcemia. Thus, all the oral medications were discontinued, and rehydration and electrolyte correction therapy were administered. The final diagnosis was milk-alkali syndrome caused by the concomitant use of loop diuretics and other medications, without absorbable alkaline preparation use. This case underscores the importance of considering drug-related factors, checking concomitant medications, and being aware of the benefits, harmful effects, and side effects of polypharmacy in older adults with multimorbidity.

Bilimsel değerlendirme

01

Araştırma sorusu

Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.

02

Yöntem ve örneklem

Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.

03

Temel bulgular

Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.

04

Sınırlılıklar

Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.

Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.