SCIENTIFIC HUB

Araştırmanın izini sürün.

SCIENTIFIC LITERATURE · MED

Amantadine Para Çekme Nedeniyle Değişen Zihinsel Durum: Bir Vaka Raporu.

Altered Mental Status Due to Amantadine Withdrawal: A Case Report.

Makine çevirisi · Editoryal inceleme bekliyor

Reports (MDPI) · 2026-03-12

DOI: 10.3390/reports9010085PMID: 41893446

Open accessJournal Article; Case Reports; case-reportKaynağa git ↗

Araştırma özeti

Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by

Arka plan ve Klinik Anlam: Ani bir kesinti veya amantadine hızlı doz azalmasından yoksun bırakma belirtileri 1987 gibi erken bir tarihte belgelenmiştir. Semptomlar, enfeksiyon, ateş, Parkinson hastalığının kötüleşmesi, nöbetler ve değiştirilmiş bir zihinsel durum da dahil olmak üzere ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere çeşitli teşhislerle hizalanabilir. Açıklanan durumda, amantadine çekilmesinin zamanında teşhisi, spesifik olmayan sunumu nedeniyle gecikmiştir. Vaka Sunumu: 60'lı yaşlarındaki bir adam uyuşukluk, karışıklık ve gecikmiş tepkilerle sunuldu. Geçmişteki tıbbi geçmişi parkinsonizm, nöbet, tip 2 diyabet ve şizoafektif bozukluğu içeriyordu. Ayakta yatan ilaçlar arasında amantadine, benztropin, divalproex, levetiracetam, palipidon, risperidone ve semaglutide vardı. Değiştirilmiş bir zihinsel durum için kabul edildi ve NPO olduğunda ev ilaçları tutuldu. Bir nazogastrik tüp yerleştirildi ve amantadine yeniden başlatıldı. Amantadine yeniden başlatılmasının ardından, hasta başlangıç çizgisine geri döndü ve diğer nedenlere karar verdikten sonra, amantadine çekilmesi teşhisi kondu. Sonunda 20 günlük bir kabulü tamamladı ve bir huzurevine taburcu edildi. Sonuç: Amantadine çekilmesinin zamanında teşhisi, spesifik olmayan sunumu nedeniyle ertelendi. Amantadine alan hastalar için klinisyenler, diferansiyel tanı listelerine amantadine çekilmesini içermelidir ve değiştirilmiş mentasyon durumlarında, ilaç listesinin dikkatli bir şekilde gözden geçirilmesi şarttır.

Özgün kaynak özetini okuyun

Background and Clinical Significance: Withdrawal symptoms from an abrupt discontinuation or rapid dose reduction in amantadine has been documented as early as 1987. Symptoms can align with several diagnoses, including but not limited to infection, fever, worsening of Parkinson's disease, seizures, and an altered mental status. In the case described, the timely diagnosis of amantadine withdrawal was delayed due to its nonspecific presentation. Case Presentation: A man in his 60s presented with lethargy, confusion, and delayed responses. His past medical history included parkinsonism, a seizure, type 2 diabetes, and schizoaffective disorder. Outpatient medications included amantadine, benztropine, divalproex, levetiracetam, paliperidone, risperidone, and semaglutide. He was admitted for an altered mental status, and home medications were held when he became NPO. A nasogastric tube was placed, and amantadine was restarted. Following the amantadine reinitiation, the patient returned to baseline and, after ruling out other causes, was diagnosed with amantadine withdrawal. He ultimately completed a 20-day admission and was discharged to a nursing home. Conclusions: The timely diagnosis of amantadine withdrawal was delayed due to its nonspecific presentation. For patients taking amantadine, clinicians should include amantadine withdrawal in their list of differential diagnoses, and in cases of altered mentation, a careful review of the medication list is essential.

Bilimsel değerlendirme

01

Araştırma sorusu

Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.

02

Yöntem ve örneklem

Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.

03

Temel bulgular

Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.

04

Sınırlılıklar

Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.

Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.