Araştırma özeti
Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by
Cabergoline, hiperprolaktinemi ve Parkinson hastalığının tedavisinde yaygın olarak kullanılan ergot türevi bir dopamin agonistidir. Bununla birlikte, uzun süreli kullanımı, kapak dokusunda bulunan serotonin reseptörlerine olan afinitesine bağlı kardiyak toksisite ile ilişkilidir. Bu serotonin agonisti aktivitesi, hafif katılımdan şiddetli hemodinamik uzlaşmaya kadar değişen bir şiddet spektrumu ile, valvüler kalp hastalığına neden olabilir. Parkinson hastalığının 12 yıllık geçmişi olan 58 yaşındaki bir erkek hastada izole mitral regurjitasyon vakası rapor ediyoruz, daha önce tanınmayan uzun süreli cabergoline maruz kalma bağlamında açılış akut dekompansasyonlu kalp yetmezliği ile sunuyoruz. Toksisite, dokuz yıllık bir gecikmeden sonra ortaya çıktı ve yaşam kalitesini önemli ölçüde etkiledi. Ayrıca klinik belirtileri, hasta sonuçlarını ve benzer bir kardiyotoksisite profilini paylaşan diğer molekülleri daha iyi aydınlatmak için bir literatür incelemesi yaptık. Bu vaka, özellikle romatizmal etiyolojinin klinik manzaraya hakim olduğu bölgelerde, diferansiyel tanıda ilaç kaynaklı valvüler kalp hastalığını göz önünde bulundurma gereğinin altını çizmektedir. Uzun süreli cabergolin tedavisi alan hastalarda baz ve takip ekokardiyografik değerlendirmeler, geri dönüşü olmayan valvüler hasarın erken tespiti ve önlenmesi için gereklidir.
Özgün kaynak özetini okuyun
Cabergoline is an ergot-derivative dopamine agonist, widely used in the management of hyperprolactinemia and Parkinson's disease. However, its long-term use is associated with cardiac toxicity linked to its affinity for serotonin receptors present in valve tissue. This serotonin agonist activity can induce valvular heart disease, with a spectrum of severity ranging from mild involvement to severe hemodynamic compromise. We report a case of isolated mitral regurgitation in a 58-year-old male patient with a 12-year history of Parkinson's disease, presenting with inaugural acute decompensated heart failure in the context of previously unrecognized long-term cabergoline exposure. The toxicity manifested after a latency of nine years and significantly impacted quality of life. We additionally conducted a literature review to better elucidate the clinical manifestations, patient outcomes, and other molecules sharing a similar cardiotoxicity profile. This case underscores the need to consider drug-induced valvular heart disease in the differential diagnosis, especially in regions where rheumatic etiology dominates the clinical landscape. Baseline and follow-up echocardiographic evaluations in patients receiving long-term cabergoline therapy are essential for early detection and prevention of irreversible valvular damage.
Bilimsel değerlendirme
Araştırma sorusu
Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.
Yöntem ve örneklem
Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.
Temel bulgular
Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.
Sınırlılıklar
Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.
Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.