SCIENTIFIC HUB

Araştırmanın izini sürün.

SCIENTIFIC LITERATURE · MED

İlaç kaynaklı Parkinson benzeri olaylar: 2004'ten 2024'ün ilk çeyreğine kadar FAERS'e dayanan gerçek dünya çalışması.

Drug-induced Parkinson-like events: a real-world study from 2004 to the first quarter of 2024 based on FAERS.

Makine çevirisi · Editoryal inceleme bekliyor

Front Pharmacol · 2025-01-03

DOI: 10.3389/fphar.2024.1529260PMID: 39830347

Open accessresearch-article; Journal ArticleKaynağa git ↗

Araştırma özeti

Kaynak özetin Türkçe makine çevirisi. Klinik kullanım öncesinde özgün yayınla karşılaştırılmalı; hekim incelemesi değildir. cc by

İlaç kaynaklı Parkinson benzeri olayların zamanında tanımlanması, klinik yönetimi iyileştirmek ve hastaların yaşam kalitesini artırmak için gereklidir. Ancak, gerçek dünya ayarlarında bu olayları ele alan çalışmaların önemli bir eksikliği var.MetodlarBu boşluğu köprülemek için, 2004'ün ilk çeyreğinden 2024'ün ilk çeyreğine kadar FDA Adverse Event Reporting System (FAERS) veritabanından Parkinson benzeri olaylarla ilgili olumsuz olay (AE) raporlarını analiz ettik. Amacımız Parkinson benzeri olaylar için yüksek risk altındaki potansiyel ilaçların bir listesini ve bunların ilgili oranlarda AE raporlarını özetlemekti.SonuçlarSonuçlarSonuçlarSonuçlarSonuç olarak, 1.224 ilacı içeren Parkinson benzeri olaylarla bağlantılı toplam 54.639 AE raporu tespit edildi. Bunlar arasında karbidopa/levodopa en yüksek sayıda rapor sergiledi, ardından baklofen ve pimavanserin geldi. En sık bildirilen ilaç sınıfı antiparkinsonya ilaçları ve psikoleptikler, ardından psikoanaleptikler idi. İki orantısız analiz yöntemi, raporlama oranı ve oransal raporlama oranı kullanılarak, 136 ilacın her iki yöntemde de olumlu sonuçlar sergilediğini, 1.063 ilacın da herhangi bir pozitif sinyal göstermediğini tespit ettik.Bu çalışma, Parkinson benzeri olaylarla ilişkili ilaçların kapsamlı bir farmakovijilans analizini sağlayarak rasyonel ilaç kullanımını teşvik etmeyi ve klinik uygulamayı bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Özgün kaynak özetini okuyun

BackgroundTimely identification of drug-induced Parkinson-like events is essential to improve clinical management and enhance patients' quality of life. However, there is a significant lack of studies addressing these events in real-world settings.MethodsTo bridge this gap, we analyzed adverse event (AE) reports related to Parkinson-like events from the FDA Adverse Event Reporting System (FAERS) database from the first quarter of 2004 to the first quarter of 2024. Our objective was to summarize a list of potential drugs at high risk for Parkinson-like events and their corresponding proportions of AE reports.ResultsAs a result, a total of 54,639 AE reports linked to Parkinson-like events involving 1,224 drugs were identified. Among these, carbidopa/levodopa exhibited the highest number of reports, followed by baclofen and pimavanserin. The most frequently reported drug class was antiparkinsonian drugs and psycholeptics, followed by psychoanaleptics. Using two disproportionate analysis methods, the reporting odds ratio and proportional reporting ratio, we found that 136 drugs exhibited positive results in both methods, while 1,063 drugs did not show any positive signals.ConclusionThis study provides a comprehensive pharmacovigilance analysis of drugs associated with Parkinson-like events, aiming to promote rational drug use and inform clinical practice.

Bilimsel değerlendirme

01

Araştırma sorusu

Sorunun kapsamı orijinal çalışma üzerinden değerlendirilir.

02

Yöntem ve örneklem

Çalışma tasarımı ve örneklem için kaynak makaleyi kontrol edin.

03

Temel bulgular

Bu kayıt için editoryal olarak onaylanmış bulgu özeti henüz yayımlanmadı.

04

Sınırlılıklar

Sonuçların genellenebilirliği, yanlılık ve klinik anlamı ayrıca incelenmelidir.

Bibliyografik veriden yöntem, örneklem veya klinik sonuç çıkarımı yapılmaz.